Contact
Onze webshop
Vind hier alle benodigdheden voor je hoortoestel
Home
Coronavirus

Schoonenberg support uw gehoor veilig in coronatijd

Juist in deze tijd is het van belang al het dagelijkse nieuws en de overheidsmaatregelen goed mee te krijgen. Daarnaast is het contact met naaste familie en vrienden waarschijnlijk belangrijker dan ooit. Twijfelt u aan uw gehoor? Of heeft u vragen over uw hoortoestellen? Wij zijn er voor u. U bent op afspraak van harte welkom in onze winkels en u kunt ons natuurlijk altijd bellen.

Voorzorgsmaatregelen tijdens uw afspraak in de winkel

Wij zijn blij u (weer) in onze winkels te mogen ontvangen. Natuurlijk staat veiligheid voor u en onze medewerkers daarbij voorop. Wij volgen daarom zeer strikt de richtlijnen van de overheid en het RIVM. Houdt u daarom rekening met het volgende:

  • Wij ontvangen u zoveel mogelijk op afspraak in onze winkel. Zo zorgen we ervoor dat er niet teveel mensen tegelijk in de winkel zijn.
  • Bent u verkouden of heeft u griepklachten, zoals hoesten, niezen, koorts of keelpijn? Kom dan niet naar de winkel en maak telefonisch een nieuwe afspraak. Bel de winkel en kies voor optie 1. Onze medewerkers met deze gezondheidsklachten blijven vanzelfsprekend ook thuis.
  • Het inloop service-uur tussen 16:00 en 17:00 uur vervalt. U kunt wél een afspraak voor service maken.
  • Op de winkeldeur staat aangegeven hoeveel personen tegelijk in de wachtruimte mogen zijn. Wij verzoeken u buiten even te wachten als u ziet dat het maximum aantal bereikt is.
  • Wij heten u van harte welkom, maar schudden u vanzelfsprekend niet de hand.
  • Wij houden ons aan de 1,5 meter afstand.
  • In de aanpaskamer dragen wij een mondkapje en handschoenen en we hebben ook een mondkapje voor u klaar liggen, voor uw en onze veiligheid.
  • Wij bieden u voorlopig geen koffie of thee aan en u kunt geen gebruik maken van het toilet.
  • De apparatuur wordt na iedere klant gedesinfecteerd en we desinfectren onze handen zeer regelmatig.


Webshop - batterijen of onderhoudsproducten nodig?

Heeft u batterijtjes of onderhoudsproducten voor uw hoortoestellen nodig? Deze kunt u bestellen via de webshop. De producten ontvangt u dan thuis per post.

Heeft u een HoorZekerPakket? Neem dan telefonisch contact op met uw winkel voor een kosteloze aanvulling.

Zodra deze tijdelijke maatregelen niet meer nodig zijn, hoort u dat natuurlijk direct van ons. Voor nu hopen we op uw begrip. De laatste informatie m.b.t. onze maatregelen rondom het coronavirus vindt u altijd op deze pagina.

Tot snel en zorg goed voor uzelf

In onderstaande veelgestelde vragen vindt u nog meer antwoorden

Ik heb een afspraak, gaat deze nog door?

Ja, als u geen verkoudheids- of griepklachten (hoesten, keelpijn of koorts) heeft, dan gaat de afspraak door. Heeft u wel (milde) verkoudheids- of griepklachten, dan vragen wij u om telefonisch een nieuwe afspraak te maken.

Tijdens de afspraak volgen we de richtlijnen van de overheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken.

Maatregelen tijdens de afspraak:

  • de audicien draagt handschoenen;
  • u (en uw eventuele begeleider) moet uw handen wassen en/of desinfecteren.


Maatregelen in de aanpaskamer:

  • u en audicien desinfecteren de handen;
  • u en audicien dragen handschoenen;
  • én u en audicien dragen een chirurgisch mondmasker*.

We laten geen begeleiders toe in de aanpaskamer, met uitzondering van 1 begeleider voor die cliënten waarbij dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij kinderen.

Zijn de winkels open?

Ja, wij staan voor u klaar tijdens onze reguliere openingstijden.

Uiteraard nemen we uitgebreide voorzorgsmaatregelen. Wij werken zoveel als mogelijk op afspraak, met 15 minuten tijd tussen de afspraken, om contacten te beperken. Ook worden in al onze winkels de hygiënemaatregelen van het RIVM zeer strikt nageleefd.

Onze audiciens kunnen veel klanten helpen en handelingen doen op de geadviseerde 1,5 meter afstand. Handelingen waarbij onze audiciens dichterbij moeten komen, voeren onze audiciens met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit en met het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen.

Op deze manier nemen wij onze verantwoordelijkheid als zorgaanbieder.

Klik hier om naar de winkelzoeker toe te gaan.

Nemen jullie extra maatregelen?

Wij volgen de maatregelen van de overheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken, waarbij wij ons bewust zijn van de eventuele kwetsbaarheid van onze cliënten.

We nemen onder andere de volgende maatregelen:

  • We dragen handschoenen en u (en uw eventuele begeleider) moet uw handen wassen en/of desinfecteren.
  • We wassen regelmatig onze handen (minimaal voor én na iedere klant).
  • We desinfecteren onze apparatuur na iedere klant.
  • We blijven thuis indien we (milde) verkoudheids- of griepklachten hebben, zoals hoesten, keelpijn of koorts.
  • We schudden geen handen.
  • We bieden u geen koffie aan en u kunt ook geen gebruikmaken van het toilet.
  • We houden – zoveel mogelijk – 1,5 meter afstand*
  • Maatregelen in de aanpaskamer:
    • u en audicien desinfecteren de handen;
    • de audicien draagt handschoenen;
    • én u en audicien dragen een chirurgisch mondmasker.
  • We laten geen begeleiders toe in de aanpaskamer, met uitzondering van 1 begeleider voor die cliënten waarbij dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij kinderen.

 

* Handelingen waarbij onze audiciens dichterbij moeten komen, voeren ze met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit.

Is er nog een Service uur?

Wij verlenen nog steeds service, maar u kunt hiervoor tijdelijk niet binnen komen lopen tussen 16.00-17.00 uur. We werken op het moment op afspraak, ook voor service.

Bel voor (het verplaatsen van) een afspraak naar 0900 600 7008.

Mijn afspraak is geannuleerd door Schoonenberg, wanneer heb ik mijn volgende afspraak?

We proberen om de afspraak direct te verzetten naar een nieuwe datum of plannen met u een moment in wanneer we weer contact hebben.

Ik wil mijn afspraak annuleren, omdat ik verkoudheidssymptomen heb. Wanneer kan ik weer terecht?

Wij verplaatsen de afspraak in overleg met u naar een later tijdstip. De termijn is afhankelijk van de bezetting in de winkel en het verloop van de afspraken.

Wanneer mag ik weer in de winkel komen nadat ik verkouden was?

Zodra u 24 uur klachtenvrij bent, dan bent u weer van harte welkom.

Ik word thuis bezocht door jullie buitendienst. Is dat nog mogelijk?

Nee, dat is op het moment niet mogelijk. Onze buitendienst is stopgezet, om onze medewerkers en klanten te beschermen. In onze winkel bent u wel van harte welkom. U kunt hiervoor een afspraak maken.

Bel voor het maken een afspraak naar 0900 600 7008.

Ik ben naar het buitenland geweest, mag mijn afspraak door gaan?

Als u naar geïnfecteerd gebied bent geweest, dan vragen we u uit voorzorg om de afspraak te verplaatsen. Ook vragen we u uw afspraak te verplaatsen wanneer u in contact bent geweest met iemand die is blootgesteld aan het coronavirus. Indien dit niet het geval is, en u heeft geen gezondheidsklachten, dan bent u van harte welkom.

Waar kan ik de openingstijden zien?

De actuele openingstijden kunt u hier vinden.