0900 600 7008
Onze webshop
Vind hier alle benodigdheden voor je hoortoestel
Home
Coronavirus

Schoonenberg support uw gehoor veilig in coronatijd

Juist in deze tijd is het van belang al het dagelijkse nieuws en de overheidsmaatregelen goed mee te krijgen. Daarnaast is het contact met naaste familie en vrienden waarschijnlijk belangrijker dan ooit. Twijfelt u aan uw gehoor? Of heeft u vragen over uw hoortoestellen? Wij zijn er voor u. U bent van harte welkom in onze winkels.

Voorzorgsmaatregelen tijdens uw afspraak in de winkel

Onze winkels zijn - ook in de lockdown - open en wij ontvangen u graag. Natuurlijk staat veiligheid voor u en onze medewerkers daarbij voorop. Wij volgen daarom zeer strikt de richtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM. Houdt u daarom rekening met het volgende:

  • We ontvangen u graag op afspraak in onze winkels. En kom indien mogelijk alleen. Zo zorgen we ervoor dat er niet te veel mensen tegelijk in de winkel zijn.
  • Ook tijdens het service-uur, tussen 16:00 en 17:00, ontvangen we u op afspraak. 
  • Kom niet veel te vroeg voor uw afspraak naar de winkel en let op het maximaal aantal personen dat in de winkel aanwezig mag zijn om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen. U vindt het maximaal aantal personen per winkel op de poster op de deur. Wij verzoeken u even buiten te wachten als u ziet dat het maximumaantal personen in de winkel bereikt is.
  • In de winkel dragen wij en onze klanten een mondneusmasker.
  • We verzoeken u bij binnenkomst uw handen te desinfecteren. Wij wassen of desinfecteren onze handen zeer regelmatig, in ieder geval voor en na elke klant.
  • We houden zoveel mogelijk 1,5 meter afstand.
  • Alle instrumenten worden na ieder gebruik schoongemaakt met minimaal 70% alcohol. Alle oppervlakken die in contact zijn gekomen met klanten (bijvoorbeeld stoelen, leuningen, deurklinken en tafels in de wachtruimte) worden zeer regelmatig schoongemaakt met water en allesreiniger.
  • We laten geen begeleiders toe in de aanpaskamer, met uitzondering van 1 begeleider voor die cliënten waarbij dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij kinderen.
  • Indien wij door de handelingen aan het oor geen 1,5 meter afstand kunnen houden, dan registreren wij u in ons klantensysteem. Dit geldt ook voor de eventuele begeleider in de aanpaskamer. 
  • We bieden u tijdelijk geen koffie of thee aan en u kunt geen gebruik maken van het toilet.
  • Heeft u coronagerelateerde klachten, zoals neusverkoudheid, niezen, keelpijn, lichte hoest, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en/of benauwdheid? Kom dan niet naar de winkel en maak telefonisch een nieuwe afspraak. Bel de winkel en kies voor optie 1. Onze medewerkers met gezondheidsklachten blijven vanzelfsprekend ook thuis.

Webshop - batterijen of onderhoudsproducten nodig?

Heeft u batterijtjes of onderhoudsproducten voor uw hoortoestellen nodig? Deze kunt u bestellen via de webshop. De producten ontvangt u dan thuis per post.

Heeft u een HoorZekerPakket? Neem dan telefonisch contact op met uw winkel voor een kosteloze aanvulling.

Ik heb een afspraak, gaat deze nog door?

Ja, onze winkels zijn - ook in de lockdown - geopend. Als u geen coronagerelateerde klachten heeft (neusverkoudheid, niezen, keelpijn, lichte hoest, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en/of benauwdheid), dan gaat uw afspraak door. Heeft u wel (milde) klachten die kunnen wijzen op het coronavirus, dan vragen wij u om telefonisch een nieuwe afspraak te maken.

Tijdens de afspraak volgen we de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken.

Lees de maatregelen die wij nemen bovenaan deze pagina terug.

Zijn de winkels open?

Ja, wij staan - ook tijdens de lockdown - voor u klaar tijdens onze reguliere openingstijden. Klik hier om naar de winkelzoeker toe te gaan.

Lees de maatregelen die wij nemen bovenaan deze pagina terug.

Nemen jullie extra maatregelen?

Ja, wij volgen de maatregelen van de overheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken, waarbij wij ons bewust zijn van de eventuele kwetsbaarheid van onze cliënten.

Lees de maatregelen die wij nemen bovenaan deze pagina terug.

Is er nog een Service uur?

Ja, wel werken wij tijdelijk tijdens het service-uur van 16:00 uur tot 17:00 uur alleen op afspraak. 

Om een afspraak te maken belt u naar uw winkel en kiest u voor optie 1 of gebruik de chat op onze website om nog sneller contact met ons te krijgen.

Ik wil mijn afspraak annuleren, omdat ik symptomen heb die kunnen wijzen op het coronavirus. Wanneer kan ik weer terecht?

Wij verplaatsen de afspraak in overleg met u naar een later tijdstip. De termijn is afhankelijk van de bezetting in de winkel en het verloop van de afspraken.

Wanneer mag ik weer in de winkel komen nadat ik verkouden was?

Bent u getest op het coronavirus en heeft u een negatieve uitslag gekregen? Dan bent u zodra u klachtenvrij bent, weer van harte welkom.

Bent u getest op het coronavirus en heeft u een positieve uitslag gekregen? Dan volgt u de aanwijzingen op van de GGD. Mag u van de GGD weer naar buiten, dan bent u weer van harte welkom.

Bent u niet getest op het coronavirus? Dan bent u zodra u klachtenvrij bent, weer van harte welkom.

Ik word thuis bezocht door jullie buitendienst. Is dat nog mogelijk?

Nee, dat is op het moment niet mogelijk. Onze buitendienst is stopgezet om onze medewerkers en klanten te beschermen. In onze winkel bent u wel van harte welkom.

U kunt een afspraak maken door te bellen naar 0900 600 7008.

Ik ben naar het buitenland geweest, mag mijn afspraak doorgaan?

Als u naar een gebied bent geweest dat de Rijksoverheid als rood of oranje heeft bestempeld, dan mag u nadat u de verplichte quarantaine heeft thuisgezeten weer bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft.

Ik ben in contact geweest met iemand die positief is getest op het coronavirus, mag mijn afspraak doorgaan?

Wanneer u in contact bent geweest met iemand die positief is getest op het coronavirus, dan mag u 10 dagen na het laatste contact met deze persoon bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft.

Heeft u 5 dagen na het risicovolle contact een coronatest gedaan en is de uitslag negatief? Dan bent u ook weer van harte welkom in de winkel. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft.

Iemand in mijn huishouden heeft koorts en/of benauwdheidsklachten, mag mijn afspraak door gaan?

Wanneer iemand in uw huishouden koorts en/of benauwdheidsklachten heeft, dan mag u 10 dagen na de dag waarop de klachten bij deze persoon zijn verdwenen bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft.

Waar kan ik de openingstijden zien?

De actuele openingstijden kunt u hier vinden.