0900-600 7008
Home
Coronavirus

Coronavirus

Bij Schoonenberg is de gezondheid en veiligheid van onze klanten, medewerkers en de gemeenschap waarin we actief zijn, onze topprioriteit. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn te midden van groeiende zorgen rond het coronavirus (COVID-19), treffen we extra maatregelen.

Vanaf 1 april zijn alle winkels 4 uur per dag open: van 12.00 uur tot 16.00 uur.

Extra maatregelen:

  • T/m 6 april kunt u onze winkels alléén op afspraak bezoeken.
  • Er is geen inloop Service-uur tussen 16.00-17.00 uur, u kunt wél een afspraak maken voor service.
  • Bel voor (het verplaatsen van) een afspraak uw winkel (en kies optie 2 in het keuzemenu).
  • We plannen 15 minuten tussen onze afspraken om het onderlinge contact zoveel mogelijk te beperken.
  • Onze medewerkers blijven volgens de richtlijnen ook thuis als ze (lichte) gezondheidsklachten hebben.

Wij zijn ook bereikbaar per e-mail, via chat of ons contactformulier.

In onderstaande FAQ vindt u nog meer antwoorden op veelgestelde vragen.​

 
Ik heb een afspraak, gaat deze nog door?

Ja, als u geen verkoudheids- of griepklachten (hoesten, keelpijn of koorts) heeft, dan gaat de afspraak door. Heeft u wel (milde) verkoudheids- of griepklachten, dan vragen wij u om telefonisch een nieuwe afspraak te maken.

Tijdens de afspraak volgen we de Europese richtlijnen voor de hoorbranche (AEA) om verspreiding van het Coronavirus te beperken.

Maatregelen tijdens de afspraak:

  • de audicien draagt handschoenen;
  • u (en uw eventuele begeleider) moet uw handen wassen en/of desinfecteren.


Maatregelen in de aanpaskamer:

  • u en audicien desinfecteren de handen;
  • u en audicien dragen handschoenen;
  • én u en audicien dragen een chirurgisch mondmasker*.


Er mogen geen begeleiders mee in de aanpaskamer.

* chirurgische mondmaskers die wij gebruiken zijn niet geschikt voor gebruik in ziekenhuizen. We ontnemen hierdoor geen behandelmogelijkheden in de zorg. Onze mondmaskers voorkomen verspreiding van infectie van de drager richting een ander, daarom dragen zowel de klant als de audicien een mondmasker.

Als u naar geïnfecteerd gebied bent geweest of als u in contact bent geweest met iemand die is blootgesteld aan het coronavirus, dan vragen we u uit voorzorg om de afspraak te verplaatsen.

Bel voor (het verplaatsen van) een afspraak uw winkel (en kies optie 2 in het keuzemenu).

Zijn de winkels open?

We vinden het belangrijk om juist in deze tijd onze zorg te kunnen aanbieden, een goed gehoor is onmisbaar. We volgen de richtlijnen van het RIVM en er is geen advies om winkels te sluiten. Het Nederlandse beleid is erop gericht om groepsimmuniteit op te bouwen. Het is niet duidelijk hoe lang deze situatie duurt en we willen de basisbehoefte van onze klanten blijven garanderen.

Uiteraard nemen we uitgebreide voorzorgsmaatregelen. Zo werken wij alleen op afspraak, met 15 minuten tijd tussen de afspraken, om contacten te beperken. Ook worden in al onze winkels de hygiënemaatregelen van het RIVM zeer strikt nageleefd.

Onze audiciens kunnen veel klanten helpen en handelingen doen op de geadviseerde 1,5 meter afstand. Handelingen waarbij onze audiciens dichterbij moeten komen, voeren onze audiciens met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit én altijd in overleg met de klant. Sommige handelingen kunnen zonder problemen worden uitgesteld naar een later tijdstip.

Op deze manier nemen wij onze verantwoordelijkheid als zorgaanbieder.
 

Klik hier om naar de winkelzoeker toe te gaan.

Nemen jullie extra maatregelen?

Wij handelen volgens de instructies van het RIVM en volgen de (strengere) Europese richtlijnen van de hoorbranche (AEA) om verspreiding van het Coronavirus te beperken, waarbij wij ons bewust zijn van de eventuele kwetsbaarheid van onze cliënten.

We nemen onder andere de volgende maatregelen:

  • We dragen handschoenen en u (en uw eventuele begeleider) moet uw handen wassen en/of desinfecteren.
  • We wassen regelmatig onze handen (minimaal voor én na iedere klant).
  • We reinigen onze apparatuur voor én na iedere klant.
  • We blijven thuis indien we (milde) verkoudheids- of griepklachten hebben, zoals hoesten, keelpijn of koorts.
  • We schudden geen handen.
  • We bieden u geen koffie aan en u kunt ook geen gebruikmaken van het toilet.
  • We houden – zoveel mogelijk – 1,5 meter afstand*
  • Maatregelen in de aanpaskamer:
    • u en audicien desinfecteren de handen;
    • u en audicien dragen handschoenen;
    • én u en audicien dragen een chirurgisch mondmasker**.
  • Er mogen geen begeleiders mee in de aanpaskamer.

 

* Handelingen waarbij onze audiciens dichterbij moeten komen, voeren ze met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit én altijd in overleg met de klant. Sommige handelingen kunnen zonder problemen worden uitgesteld naar een later tijdstip.

** chirurgische mondmaskers die wij gebruiken zijn niet geschikt voor gebruik in ziekenhuizen. We ontnemen hierdoor geen behandelmogelijkheden in de zorg. Onze mondmaskers voorkomen verspreiding van infectie van de drager richting een ander, daarom dragen zowel de klant als de audicien een mondmasker.

Is er nog een Service uur?

Wij verlenen nog steeds service, maar om meerdere mensen in de wachtruimte te voorkomen, kunt u hiervoor tijdelijk niet binnen komen lopen tussen 16.00-17.00 uur. T/m 6 april werken wij alleen op afspraak, ook voor service.

Bel voor (het verplaatsen van) een afspraak 0900 600 7008

Mijn afspraak is geannuleerd door Schoonenberg, wanneer heb ik mijn volgende afspraak?

We proberen om de afspraak direct te verzetten naar een nieuwe datum of plannen met u een moment in wanneer we weer contact hebben.

Ik wil mijn afspraak annuleren, omdat ik verkoudheidssymptomen heb. Wanneer kan ik weer terecht?

Wij verplaatsen de afspraak in overleg met u naar een later tijdstip. De termijn is afhankelijk van de bezetting in de winkel en het verloop van de afspraken.

Wanneer mag ik weer in de winkel komen nadat ik verkouden was?

Zodra u 24 uur klachtenvrij bent, dan bent u weer van harte welkom.

Ik word thuis bezocht door jullie buitendienst. Is dat nog mogelijk?

Onze buitendienst wordt per direct stopgezet, om onze medewerkers en klanten te beschermen.

In onze winkel bent u wel van harte welkom, u kunt hiervoor een afspraak maken.

Ik ben naar het buitenland geweest, mag mijn afspraak door gaan?

Als u naar geïnfecteerd gebied bent geweest, dan vragen we u uit voorzorg om de afspraak te verplaatsen. Ook vragen we u uw afspraak te verplaatsen wanneer u in contact bent geweest met iemand die is blootgesteld aan het coronavirus. Indien dit niet het geval is, en u heeft geen gezondheidsklachten, dan bent u van harte welkom.

Waar kan ik de openingstijden zien?

De actuele openingstijden kunt u hier vinden.

Schoonenberg.nl gebruikt cookies, ook van derde partijen. Hiermee onderzoeken wij en derde partijen anoniem bezoekersgedrag om de website persoonlijker en klantvriendelijker te maken en onze marketing af te stemmen, ook buiten het Schoonenberg.nl domein. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op Ok drukt. Lees hier meer over onze cookies. Wil je meer lezen over cookies? Ga naar https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/privacy/cookies.