0900 600 7008
Onze webshop
Vind hier alle benodigdheden voor je hoortoestel
Home
Coronavirus

Schoonenberg support uw gehoor veilig in coronatijd

Juist in deze tijd is het van belang al het dagelijkse nieuws en de overheidsmaatregelen goed mee te krijgen. Daarnaast is het contact met naaste familie en vrienden waarschijnlijk belangrijker dan ooit. Twijfelt u aan uw gehoor? Of heeft u vragen over uw hoortoestellen? Wij zijn er voor u. U bent van harte welkom in onze winkels.

Voorzorgsmaatregelen tijdens uw afspraak in de winkel

Wij ontvangen u graag in onze winkels. Natuurlijk staat veiligheid voor u en onze medewerkers daarbij voorop. Wij volgen daarom zeer strikt de richtlijnen van de Rijksoverheid en het RIVM. Houdt u daarom rekening met het volgende:

  • Wij ontvangen u zoveel mogelijk op afspraak in onze winkel. Zo zorgen we ervoor dat er niet teveel mensen tegelijk in de winkel zijn.
  • Heeft u coronagerelateerde klachten, zoals neusverkoudheid, niezen, keelpijn, lichte hoest, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en/of benauwdheid? Kom dan niet naar de winkel en maak telefonisch een nieuwe afspraak. Bel de winkel en kies voor optie 1. Onze medewerkers met gezondheidsklachten blijven vanzelfsprekend ook thuis.
  • Wij hebben een inloop service-uur tussen 16:00 en 17:00. U kunt zonder afspraak langskomen voor service. Let u wel op het maximaal aantal personen dat in de winkel aanwezig mag zijn om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen. U vindt het maximaal aantal personen per winkel op de poster op de deur. Wij verzoeken u even buiten te wachten als u ziet dat het maximum aantal personen in de winkel bereikt is.
  • Wij heten u van harte welkom, maar schudden op het moment geen handen. We verzoeken u bij binnenkomst uw handen te desinfecteren.
  • Wij houden zoveel mogelijk 1,5 meter afstand. 
  • In de winkel dragen wij en onze klanten een mondneusmasker, voor uw en onze veiligheid. 
  • Wij bieden u tijdelijk geen koffie of thee aan en u kunt geen gebruik maken van het toilet.
  • De apparatuur wordt na iedere klant gedesinfecteerd en we wassen of desinfecteren onze handen zeer regelmatig.

Webshop - batterijen of onderhoudsproducten nodig?

Heeft u batterijtjes of onderhoudsproducten voor uw hoortoestellen nodig? Deze kunt u bestellen via de webshop. De producten ontvangt u dan thuis per post.

Heeft u een HoorZekerPakket? Neem dan telefonisch contact op met uw winkel voor een kosteloze aanvulling.

Zodra deze tijdelijke maatregelen niet meer nodig zijn, hoort u dat natuurlijk direct van ons. Voor nu hopen we op uw begrip. De laatste informatie m.b.t. onze maatregelen rondom het coronavirus vindt u altijd op deze pagina.

Tot snel en zorg goed voor uzelf

In onderstaande veelgestelde vragen vindt u nog meer antwoorden

Ik heb een afspraak, gaat deze nog door?

Ja, als u geen coronagerelateerde klachten heeft (neusverkoudheid, niezen, keelpijn, lichte hoest, plotseling verlies van reuk of smaak, verhoging, koorts en/of benauwdheid), dan gaat de afspraak door. Heeft u wel (milde) klachten die kunnen wijzen op het coronavirus, dan vragen wij u om telefonisch een nieuwe afspraak te maken.

Tijdens de afspraak volgen we de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken.

Maatregelen in de winkel:

  • de audicien wast of desinfecteert zijn/haar handen voor iedere klant;
  • u (en uw eventuele begeleider) wast of desinfecteert ook uw handen.
  • u en audicien dragen een chirurgisch mondneusmasker.

We laten geen begeleiders toe in de aanpaskamer, met uitzondering van 1 begeleider voor die cliënten waarbij dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij kinderen.

Zijn de winkels open?

Ja, wij staan voor u klaar tijdens onze reguliere openingstijden.

Uiteraard nemen we uitgebreide voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Wij werken zoveel als mogelijk op afspraak om inloop te beperken. Ook worden in al onze winkels de hygiënemaatregelen zeer strikt nageleefd.

Onze audiciens kunnen u vaak helpen op 1,5 meter afstand en doen dat zoveel mogelijk. In onze winkels dragen audiciens en klanten een mondneusmasker. Handelingen waarbij onze audiciens binnen de 1,5 meter moeten komen, voeren ze met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit. 

Op deze manier nemen wij onze verantwoordelijkheid als zorgaanbieder.

Klik hier om naar de winkelzoeker toe te gaan.

Nemen jullie extra maatregelen?

Wij volgen de maatregelen van de overheid, het RIVM en het protocol van de hoorbranche om verspreiding van het coronavirus te beperken, waarbij wij ons bewust zijn van de eventuele kwetsbaarheid van onze cliënten.

We nemen onder andere de volgende maatregelen:

  • In de winkel dragen audiciens en klanten een mondneusmasker.
  • We dragen handschoenen en u (en uw eventuele begeleider) moet uw handen wassen en/of desinfecteren.
  • We wassen regelmatig onze handen (minimaal voor én na iedere klant).
  • We desinfecteren onze apparatuur na iedere klant.
  • We blijven thuis indien we (milde) verkoudheids- of griepklachten hebben, zoals hoesten, keelpijn of koorts.
  • We schudden geen handen.
  • We bieden u geen koffie aan en u kunt ook geen gebruikmaken van het toilet.
  • We houden – zoveel mogelijk – 1,5 meter afstand*
  • Maatregelen in de aanpaskamer:
    • u en audicien desinfecteren de handen;
    • de audicien draagt handschoenen;
    • én u en audicien dragen een chirurgisch mondmasker.
  • We laten geen begeleiders toe in de aanpaskamer, met uitzondering van 1 begeleider voor die cliënten waarbij dit noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij kinderen.

 

* Handelingen waarbij onze audiciens dichterbij moeten komen, voeren ze met de grootst mogelijke voorzichtigheid uit.

Is er nog een Service uur?

Ja, tijdens ons service-uur van 16:00 uur tot 17:00 uur kun u zonder afspraak langskomen voor service.

Let u wel op het maximaal aantal personen dat in de winkel aanwezig mag zijn om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen. U vindt het maximaal aantal personen per winkel op de poster op de deur. Wij verzoeken u even buiten te wachten als u ziet dat het maximum aantal personen in de winkel bereikt is.

Ik wil mijn afspraak annuleren, omdat ik symptomen heb die kunnen wijzen op het coronavirus. Wanneer kan ik weer terecht?

Wij verplaatsen de afspraak in overleg met u naar een later tijdstip. De termijn is afhankelijk van de bezetting in de winkel en het verloop van de afspraken.

Wanneer mag ik weer in de winkel komen nadat ik verkouden was?

Bent u getest op het coronavirus en heeft u een negatieve uitslag gekregen? Dan bent u zodra u klachtenvrij bent weer van harte welkom.

Bent u getest op het coronavirus en heeft u een positieve uitslag gekregen? Dan volgt u de aanwijzingen op van de GGD. Mag u volgens de regels van de GGD weer naar buiten, dan bent u weer van harte welkom. 

Bent u niet getest op het coronavirus? Dan bent u zodra u klachtenvrij bent weer van harte welkom. 

Ik word thuis bezocht door jullie buitendienst. Is dat nog mogelijk?

Nee, dat is op het moment niet mogelijk. Onze buitendienst is stopgezet, om onze medewerkers en klanten te beschermen. In onze winkel bent u wel van harte welkom.

U kunt hiervoor een afspraak maken door te bellen naar 0900 600 7008.

Ik ben naar het buitenland geweest, mag mijn afspraak doorgaan?

Als u naar een gebied bent geweest dat de Rijksoverheid als rood of oranje heeft bestempeld, dan mag u 10 dagen nadat u bent teruggekeerd bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft. 

Ik ben in contact geweest met iemand die positief is getest op het coronavirus, mag mijn afspraak doorgaan?

Wanneer u in contact bent geweest met iemand die positief is getest op het coronavirus, dan mag u 10 dagen na het laatste contact met deze persoon bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft. 

Iemand in mijn huishouden heeft koorts en/of benauwdheidsklachten, mag mijn afspraak door gaan?

Wanneer iemand in uw huishouden koorts en/of benauwdheidsklachten heeft, dan mag u 10 dagen na de dag waarop de klachten bij deze persoon zijn verdwenen bij ons in de winkel komen. Uiteraard geldt dat u geen symptomen van het coronavirus heeft.

Waar kan ik de openingstijden zien?

De actuele openingstijden kunt u hier vinden.