Overzicht acties
Bekijk hier al onze actuele acties en profiteer van de scherpste aanbiedingen!

Servicepagina ProActiv


Dank voor je bestelling ProActiv® Customized opmaat-gemaakte gehoorbescherming. Inmiddels zijn de afdrukken van je oren in onze winkel gemaakt. Deze oorafdrukken sturen wij op naar het gespecialiseerde laboratorium Elacin International B.V. Aan de hand hiervan produceert Elacin jouw persoonlijke gehoorbescherming op maat. Het pakketje sturen zij rechtstreeks naar je thuisadres. Dit past door je brievenbus, je hoeft er dus niet speciaal voor thuis te blijven.
Tevens neemt Elacin de service na aankoop voor haar rekening. Kijk dus niet raar op als je de naam Elacin International tegenkomt in combinatie met Schoonenberg.

Vragen? Over je bestelling, onderhoud of gebruik? Check de veelgestelde vragen en antwoorden op deze website. Tevens vind je hier instructievideo’s.

FAQ

Mijn bestellingen
Kan ik de bestelling van mijn oordopjes tussentijds wijzigen?
Het betreft een maatwerk product. Je kunt daarom niet tussentijds wijzigen.
Je kunt dan wel een extra paar gehoorbeschermers bestellen.

Wat is de levertijd van mijn gehoorbescherming?
Elacin verwerkt de afdrukken tot jouw unieke paar op-maat-gemaakte gehoorbeschermers.
Wij streven er naar deze binnen 15 werkdagen bij je thuis af te leveren.

Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
Elacin maakt van elke afdruk een 3D-scan. Als we deze scan vergelijken met de fysieke gehoorbeschermers zien we meestal direct waar de schoen wringt. Het is dan ook belangrijk om beide gehoorbeschermers op te sturen. Als we inderdaad een verkeerd product hebben geleverd, ontvang je een nieuw paar gehoorbeschermers. We streven ernaar deze binnen 15 werkdagen naar je toe te sturen.

Vul het Serviceformulier zo volledig mogelijk in en upload deze samen met een afbeelding van de bestaande gehoorbeschermers.

Hoe lang worden mijn oorafdrukken bewaard?
Elke oorafdruk wordt bij binnenkomst in ons productiehuis 3D gescand.
Deze scans bewaren we 5 jaar.
Reparatie
Is er iets mis met je oorstukjes?
Vul dan het serviceformulier in met bijbehorende foto's waarop de defecten duidelijk zichtbaar zijn. Je kunt dit vanaf je eigen mailadres naar quality@elacin.com sturen.
Dragen & Onderhoud
Hoe weet ik welke gehoorbeschermer in welk oor gaat?
De gehoorbeschermer met letter ‘L’ is bedoeld voor het linkeroor en de gehoorbeschermer met letter ‘R’ voor het rechteroor. Daarnaast heeft het filter van elke gehoorbeschermer een blauwe (links) of rode (rechts) markering.
Uitzondering zijn ProActiv® Music ER-gehoorbeschermers. Deze hebben alleen een L/R-markering.
 
Hoe zet ik mijn gehoorbescherming in en verwijder ik deze?
Bekijk voor het correct inzetten en het uitnemen van je oordopjes onze instructievideo’s.
Of lees alle informatie nog eens rustig na in de gebruiksaanwijzing.
 
Ik krijg mijn gehoorbeschermers moeilijk in? Passen ze niet?
Nieuwe oordoppen laten zich in het begin minder soepel in de gehoorgang inbrengen. In dat geval kun je de eerste dagen een beetje oor crème aanbrengen op het deel van de gehoorbeschermer wat in je gehoorgang gaat. De oor crème ontvang je bij de gehoorbeschermers.
 
Hoe kan ik mijn gehoorbeschermers het best onderhouden?
In verband met hygiëne adviseren wij gehoorbeschermers regelmatig met een vochtig doekje schoon te maken en daarna met een zacht doekje te drogen. Ook het gebruik van reinigingstabletten of reinigingsspray is een optie.

Hoe verleng ik de levensduur van mijn gehoorbeschermers?
In de gebruiksaanwijzing lees je instructies over het correct inzetten en uitnemen. Ook geven we je tips over de beste manier van opbergen en onderhoud. Dit alles draagt bij aan het verlengen van de levensduur van je gehoorbeschermers. 
 
Ik heb pijnklachten. Wat nu?
Elacin maakt van elke afdruk een 3D-scan. Als we deze scan vergelijken met de fysieke gehoorbeschermers zien we meestal direct waar de schoen wringt. Het is dan ook belangrijk om beide gehoorbeschermers op te sturen. In de meeste gevallen repareren we niet, maar streven we er naar om je binnen 10 werkdagen een nieuw paar gehoorbeschermers toe te sturen.

Vul het Serviceformulier volledig in, markeer het pijnpunt met zwarte stift op de gehoorbeschermer(s) en neem hiervan een foto. Upload het Serviceformulier samen met de foto’s.
Kwaliteit
Zijn ProActiv®-gehoorbeschermers getest?
Alle ProActiv®-gehoorbeschermers zijn getest en gecertificeerd, en voorzien van het Europese
CE-merkteken. Gehoorbescherming is een product dat wettelijk onder de richtlijn "persoonlijke beschermingsmiddelen" valt. Dit betekent dat dit product uitvoerig door een gecertificeerd instituut getest moet worden. Als het aan alle eisen voldoet, wordt het voorzien van het CE-merkteken en een uitgebreide handleiding, waarin alle specificaties vermeld staan. Een oordopje zonder CE-merkteken is niet gecertificeerd. Lees ook onze Conformiteitsverklaringen.
 
Wat is de levensduur van op-maat-gemaakte gehoorbescherming?
ProActiv®-gehoorbeschermers hebben een gemiddelde levensduur van 5 jaar. Dit is geen kwestie van de kwaliteit van het materiaal, maar van de veranderlijkheid van je gehoorgang. Tijdens je leven verandert die namelijk continu van vorm. Hierdoor kan je oordopje los gaan zitten, slecht afsluiten en dus onvoldoende dempen. Voor optimale bescherming adviseren wij daarom vernieuwing van de gehoorbescherming na 4 jaar.
 
Worden ProActiv®-gehoorbeschermers getest?
Elk filter wordt akoestisch geverifieerd door onze gecertificeerde testapparatuur. Tevens wordt elke set gehoorbeschermers onderworpen aan kwaliteitsonderzoek en een fysieke check. Zo garanderen wij dat elk filter de dempingswaarden biedt die wij beloven.
Veelgestelde vragen
Van welk materiaal worden gehoorbeschermers gemaakt?
ProActiv®-gehoorbeschermers worden gemaakt van hoogwaardig siliconenmateriaal.

Ik ben allergisch voor siliconenmateriaal. Bestaat er hiervoor een oplossing?
Zachte gehoorbeschermers zijn te behandelen met een speciale anti allergielak. Als dit niet of onvoldoende werkt, dan zijn je oren helaas niet geschikt om gehoorbeschermers te dragen.
 
Wanneer zijn de oren ‘volgroeid’?
De vorm van onze gehoorgang verandert gedurende ons hele leven. Vandaar ook dat wij voor onze gehoorbeschermers een levensduur van 5 jaar afgeven. De grootste verandering vindt echter plaats in de kinderjaren. Ben je nog niet uitgegroeid, dan kan de levensduur van 5 jaar ook korter zijn.
 
Krijg ik bericht over het vervangen van de gehoorbeschermers?
De geadviseerde vervangdatum staat op de customer card met klantgegevens die je samen met de gehoorbeschermers ontvangt.

Hoe weet ik of mijn gehoorbescherming nog optimaal werkt?
Je gehoorgang blijft gedurende je leven doorgroeien en verandert dan ook van vorm. Hierdoor kan een gehoorbeschermer ‘los’ in het oor komen te zitten en krijgt geluid de kans om je gehoorgang binnen te dringen. Zorg ervoor dat je op tijd nieuwe gehoorbescherming laat aanmeten.
 
Ik wil graag twee paar gehoorbeschermers van een verschillend type. Hoef ik dan maar één paar afdrukken te laten maken?
Ja, wij maken van elke afdruk een 3D-scan. Deze kunnen we herhaaldelijk gebruiken voor elk gewenst type gehoorbescherming.
Service en garantie
Mijn gehoorbeschermers dempen te veel / te weinig? Kan ik de filters omwisselen?
Wil je filters wisselen, kijk op het serviceformulier voor de benodigde instructies. Dit formulier moet je zelf invullen en via je eigen email terug sturen.
 
Wat is de garantie voor ProActiv® oordopjes? 
Bij Schoonenberg geven we tot 5 jaar na aankoop garantie op materiaal- en/of productiefouten.
Dit betreft:
  • Scheurtjes of schade
  • Pasvorm garantie t/m 3 maanden na aanschaf
  • Kapot koord
  • Defect filter
 
Kan ik mijn op-maat-gemaakte gehoorbeschermers verzekeren? 
Bij Schoonenberg kun je een verzekering afsluiten voor je gehoorbescherming op maat. Deze verzekering is optioneel af te nemen als je oordoppen op maat koopt bij Schoonenberg. De verzekering dekt 1 maal gedurende de looptijd (eerste 2 jaar na aanschaf) bij: beschadiging, verlies, diefstal. Kosten totaal: € 43,22 Looptijd verzekering: 2 jaar

Ik heb aanspraak gemaakt op mijn verzekering. Kan ik nogmaals een verzekering aanschaffen?
Je kunt één keer aanspraak maken op een insurance. Als er een nieuw paar gehoorbeschermers is geleverd, kan voor dit paar niet opnieuw een verzekering worden gekocht.
Contact
Hoe kan ik jullie bereiken?
Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? De medewerkers van Elacin International helpen je graag snel verder. Het telefoonnummer is: +31 (0)162 37 25 25 en je kunt ze ook bereiken op hun email adres customerservice@elacin.com 

ProActiv Music Customized CH 25
ProActiv Drive Customized CH 28
ProActiv Active Customized CH 26

ProActiv Music Customized Professional ER 9 – 15 - 25

ProActiv Drive Customized Professional RC 19
ProActiv Active Customized Professional RC 13 - 15 - 17

ProActiv Customized Professional Relax

ProActiv Customized Professional Swim