0900-600 7008

Klantgegevens

1. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Het is mogelijk om via de website adreswijzigingen door te geven. Dit kan onder het kopje ‘Adreswijziging’. Als andere wijzigingen doorgevoerd moeten worden kun je contact opnemen door te bellen naar: 0900-600 7008, of een e-mail sturen naar: klantenservice@schoonenberg.nl
2. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen post meer ontvang?
Heeft u ongewenst een uitnodiging ontvangen voor onze Hoortestdagen en bent u geen klant van Schoonenberg?
We hebben uw gegevens aangekocht specifiek voor het versturen van de uitnodiging voor onze Hoortestdagen. Dat betekent dat deze gegevens nog opgenomen staan in een algemene database. Uitschrijven kan via https://consubase.nl/.
Wilt u alleen geen post meer ontvangen van Schoonenberg, dan nemen we u op in ons Recht van Verzet bestand. Dat is mogelijk door op de website het formulier ‘Afmeldservice’  in te vullen.

Bent u klant van Schoonenberg, maar wenst u geen post meer?
Het is mogelijk door op de website het formulier ‘Afmeldservice’  in te vullen.


Afspraken

3. Hoe kan ik een afspraak maken?
Door te klikken op ‘Gratis Afspraak maken’, na het invullen van deze gegevens wordt je zo snel mogelijk gebeld om een afspraak te maken.
4. Hoe kan ik een afspraak annuleren?
Om een afspraak te annuleren kan er contact opgenomen worden met de winkel waar je een afspraak hebt. Bel de winkel en kies voor optie 1. Kijk hier voor het telefoonnummer van jouw winkel.
5. Waar kan ik met mijn vragen terecht over mijn afspraak?
Als je vragen hebt over je afspraak kun je contact opnemen met de winkel (optie 1). Kijk hier voor het telefoonnummer van jouw winkel.
6. Moet ik altijd een afspraak maken?
We adviseren om een afspraak te maken, zodat de audicien alle tijd voor je heeft. Maar je kunt ook zonder afspraak langskomen tijdens de Hoortestdagen of tijdens het Service-uur tussen 16.00 en 17.00 uur op alle werkdagen. Kijk hier voor de openingstijden van jouw winkel.


HoorZeker pakket

7. Wat is een HoorZeker pakket?
Het HoorZeker Pakket is een compleet pakket met producten voor onderhoud van je hoortoestel en een hoortoestel verzekering. Je bent veilig verzekerd - tot maximaal 80% -  voor de kosten van verlies, diefstal, breuk en schade. Bij het HoorZeker Pakket horen 48 batterijtjes per hoortoestel per jaar, een DryBox, reinigingsdoekjes en een reinigingsset. Hiervoor hoef je niet naar de winkel, dat sturen we thuis.
8. Waarom moet ik een HoorZeker pakket aanschaffen?
Als het goed is heb je jarenlang plezier van je nieuwe hoortoestel. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoe voorzichtig je ook met je toestel omgaat. Daarom biedt Schoonenberg je het HoorZeker Pakket aan, zodat je onbezorgd van je hoortoestel kunt genieten en bovendien alles ontvangt wat je nodig hebt om je toestel perfect te onderhouden.
9. Wat als ik mijn hoortoestel ben verloren?
Neem bij verlies contact op met de winkel. Kijk hier voor het telefoonnummer, kies optie 2. En meldt het ook via de website www.verlorenofgevonden.nl.


Gehoorbescherming

10. Waarom zou ik kiezen voor gehoorbescherming?
Voorkomen is dus beter dan niet-te-genezen. Als je de signalen van de impact van te harde muziek of lawaai op je oren negeert, begin je vroeg of laat ook minder goed te horen. Of beginnen gewone geluiden hard te klinken en pijn te doen aan je oren. De schade is vaak onomkeerbaar. Oordopjes dempen het geluidsniveau terwijl de geluidskwaliteit hetzelfde blijft. Ook praten met iemand is geen probleem als je oordopjes in hebt.
11. Wat voor gehoorbescherming kan ik het beste nemen?
Op maat gemaakte oordopjes zijn de beste keuze. Hierin hebben wij de keuze uit verschillende modellen voor verschillende doeleinden. Alle informatie over gehoorbescherming is te vinden op: www.schoonenberg.nl/gehoorbescherming/


Bereikbaarheid

12. Wat zijn de openingstijden van de winkels?
Onze winkels hanteren verschillende openingstijden. Ga hiervoor naar ‘Winkels’ voor de actuele openingstijden.
13. Wanneer zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn elke werkdag tussen 9.00 uur en 17.30 uur telefonisch bereikbaar op 0900-600 7008.


Batterijen

14. Wanneer weet ik dat ik de batterijen moet vervangen?
De meeste hoortoestellen geven een signaal als de batterij bijna leeg is: de batterij leeg-indicator. Je kunt ook zelf controleren of de batterijen nog werken. Zet daarvoor je hoortoestel aan en leg je handen als een kommetje om het toestel. Fluit of piept het toestel? Dan werken de batterijen nog.
15. Welke batterijen moet ik gebruiken?
Hoortoestellen werken alleen met de juiste batterijen. Gebruik dus alleen hoortoestelbatterijen die daarvoor bestemd zijn. Als je niet weet welke batterijen dat zijn kunt u dat altijd informeren bij de winkels of bij onze klantenservice op nummer: 0900-600 7008.
16. Tip voor het optimaal gebruikmaken van de batterijen.
Ga je een batterij vervangen, haal dan een paar minuten voordat het nieuwe batterijtje in het toestel gaat alvast de sticker van de batterij, hierdoor kan de batterij "ademen" en direct maximaal werken.


Kosten

17. Met welke kosten moet ik rekening houden als ik een hoortoestel neem?
Wat je voor een hoortoestel betaalt, is afhankelijk van je wensen, je zorgverzekeraar en natuurlijk van je persoonlijke hoorsituatie. Wij kijken graag samen met jou naar verschillende oplossingen en bieden je altijd keuze uit minimaal 3 hoortoestellen. Zo vinden we het toestel dat het beste bij jou past. Via onze Calculator krijgt u al een idee van de kosten.
18. Worden de kosten vergoed door mijn verzekeraar?
Ben je aanvullend verzekerd, dan kan het zijn dat de kosten volledig worden vergoed. Voor een exacte berekening kan je kijken op de calculator.


Oude hoortoestellen inzamelen

19. Wat kan ik met mijn hoortoestel doen wanneer ik hem niet meer nodig heb?
Oude toestellen kunnen worden ingeleverd in onze winkels en deze worden opgestuurd naar ‘Stichting Eardrop’, die bezig zijn met het vroegtijdig opsporen en behandelen van gehoorproblemen bij kinderen in Ethiopië en Kenia. Hierdoor kunnen zij lessen op school volgen en hebben ze betere toekomstmogelijkheden. Vind meer informatie over deze fantastische organisatie op hun website: www.eardrop.nl
Schoonenberg.nl gebruikt cookies, ook van derde partijen. Hiermee onderzoeken wij en derde partijen anoniem bezoekersgedrag om de website persoonlijker en klantvriendelijker te maken en onze marketing af te stemmen, ook buiten het Schoonenberg.nl domein. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op Ok drukt. Lees hier meer over onze cookies. Wil je meer lezen over cookies? Ga naar https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/privacy/cookies.