0900-600 7008

Klantgegevens

1. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Het is mogelijk om via de website adreswijzigingen door te geven. Dit kan onder het kopje ‘Adreswijziging’. Als andere wijzigingen doorgevoerd moeten worden kun je contact opnemen door te bellen naar: 0900-600 7008, of een e-mail sturen naar: klantenservice@schoonenberg.nl
2. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen post meer ontvang?
Heeft u ongewenst een uitnodiging ontvangen voor onze Hoortestdagen en bent u geen klant van Schoonenberg?
We hebben uw gegevens aangekocht specifiek voor het versturen van de uitnodiging voor onze Hoortestdagen. Dat betekent dat deze gegevens nog opgenomen staan in een algemene database. Uitschrijven kan via https://consubase.nl/.
Wilt u alleen geen post meer ontvangen van Schoonenberg, dan nemen we u op in ons Recht van Verzet bestand. Dat is mogelijk door op de website het formulier ‘Afmeldservice’  in te vullen.

Bent u klant van Schoonenberg, maar wenst u geen post meer?
Het is mogelijk door op de website het formulier ‘Afmeldservice’  in te vullen.


Afspraken

3. Hoe kan ik een afspraak maken?
Door te klikken op ‘Gratis Afspraak maken’, na het invullen van deze gegevens wordt je zo snel mogelijk gebeld om een afspraak te maken.
4. Hoe kan ik een afspraak annuleren?
Om een afspraak te annuleren kan er contact opgenomen worden met de winkel waar je een afspraak hebt. Bel de winkel en kies voor optie 1. Kijk hier voor het telefoonnummer van jouw winkel.
5. Waar kan ik met mijn vragen terecht over mijn afspraak?
Als je vragen hebt over je afspraak kun je contact opnemen met de winkel (optie 1). Kijk hier voor het telefoonnummer van jouw winkel.
6. Moet ik altijd een afspraak maken?
We adviseren om een afspraak te maken, zodat de audicien alle tijd voor je heeft. Maar je kunt ook zonder afspraak langskomen tijdens de Hoortestdagen of tijdens het Service-uur tussen 16.00 en 17.00 uur op alle werkdagen. Kijk hier voor de openingstijden van jouw winkel.


HoorZeker pakket

7. Wat is een HoorZeker pakket?
Het HoorZeker Pakket is een compleet pakket met producten voor onderhoud van je hoortoestel en een hoortoestel verzekering. Je bent veilig verzekerd - tot maximaal 80% -  voor de kosten van verlies, diefstal, breuk en schade. Bij het HoorZeker Pakket horen 48 batterijtjes per hoortoestel per jaar, een DryBox, reinigingsdoekjes en een reinigingsset. Hiervoor hoef je niet naar de winkel, dat sturen we thuis.
8. Waarom moet ik een HoorZeker pakket aanschaffen?
Als het goed is heb je jarenlang plezier van je nieuwe hoortoestel. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoe voorzichtig je ook met je toestel omgaat. Daarom biedt Schoonenberg je het HoorZeker Pakket aan, zodat je onbezorgd van je hoortoestel kunt genieten en bovendien alles ontvangt wat je nodig hebt om je toestel perfect te onderhouden.
9. Wat als ik mijn hoortoestel ben verloren?
Neem bij verlies contact op met de winkel. Kijk hier voor het telefoonnummer, kies optie 2. En meldt het ook via de website www.verlorenofgevonden.nl.


Gehoorbescherming

10. Waarom zou ik kiezen voor gehoorbescherming?
Voorkomen is dus beter dan niet-te-genezen. Als je de signalen van de impact van te harde muziek of lawaai op je oren negeert, begin je vroeg of laat ook minder goed te horen. Of beginnen gewone geluiden hard te klinken en pijn te doen aan je oren. De schade is vaak onomkeerbaar. Oordopjes dempen het geluidsniveau terwijl de geluidskwaliteit hetzelfde blijft. Ook praten met iemand is geen probleem als je oordopjes in hebt.
11. Wat voor gehoorbescherming kan ik het beste nemen?
Op maat gemaakte oordopjes zijn de beste keuze. Hierin hebben wij de keuze uit verschillende modellen voor verschillende doeleinden. Alle informatie over gehoorbescherming is te vinden op: www.schoonenberg.nl/gehoorbescherming/


Bereikbaarheid

12. Wat zijn de openingstijden van de winkels?
Onze winkels hanteren verschillende openingstijden. Ga hiervoor naar ‘Winkels’ voor de actuele openingstijden.
13. Wanneer zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn elke werkdag tussen 9.00 uur en 17.30 uur telefonisch bereikbaar op 0900-600 7008.


Batterijen

14. Wanneer weet ik dat ik de batterijen moet vervangen?
De meeste hoortoestellen geven een signaal als de batterij bijna leeg is: de batterij leeg-indicator. Je kunt ook zelf controleren of de batterijen nog werken. Zet daarvoor je hoortoestel aan en leg je handen als een kommetje om het toestel. Fluit of piept het toestel? Dan werken de batterijen nog.
15. Welke batterijen moet ik gebruiken?
Hoortoestellen werken alleen met de juiste batterijen. Gebruik dus alleen hoortoestelbatterijen die daarvoor bestemd zijn. Als je niet weet welke batterijen dat zijn kunt u dat altijd informeren bij de winkels of bij onze klantenservice op nummer: 0900-600 7008.
16. Tip voor het optimaal gebruikmaken van de batterijen.
Ga je een batterij vervangen, haal dan een paar minuten voordat het nieuwe batterijtje in het toestel gaat alvast de sticker van de batterij, hierdoor kan de batterij "ademen" en direct maximaal werken.


Kosten

17. Met welke kosten moet ik rekening houden als ik een hoortoestel neem?
Wat je voor een hoortoestel betaalt, is afhankelijk van je wensen, je zorgverzekeraar en natuurlijk van je persoonlijke hoorsituatie. Wij kijken graag samen met jou naar verschillende oplossingen en bieden je altijd keuze uit minimaal 3 hoortoestellen. Zo vinden we het toestel dat het beste bij jou past. Via onze Calculator krijgt u al een idee van de kosten.
18. Worden de kosten vergoed door mijn verzekeraar?
Ben je aanvullend verzekerd, dan kan het zijn dat de kosten volledig worden vergoed. Voor een exacte berekening kan je kijken op de calculator.


Oude hoortoestellen inzamelen

19. Wat kan ik met mijn hoortoestel doen wanneer ik hem niet meer nodig heb?
Oude toestellen kunnen worden ingeleverd in onze winkels en deze worden opgestuurd naar ‘Stichting Eardrop’, die bezig zijn met het vroegtijdig opsporen en behandelen van gehoorproblemen bij kinderen in Ethiopië en Kenia. Hierdoor kunnen zij lessen op school volgen en hebben ze betere toekomstmogelijkheden. Vind meer informatie over deze fantastische organisatie op hun website: www.eardrop.nl


Gehoorbescherming Elacin

20. Mijn bestellingen
Kan ik de bestelling van mijn oordopjes tussentijds wijzigen? 
Het betreft een maatwerk product. Je kunt daarom niet tussentijds wijzigen.
Je kunt dan wel een extra paar gehoorbeschermers bestellen.

Wat is de levertijd van mijn gehoorbescherming? 
Elacin verwerkt de afdrukken tot jouw unieke paar op-maat-gemaakte gehoorbeschermers.
Wij streven er naar deze binnen 10 werkdagen bij je thuis af te leveren.
 
Ik heb een verkeerd product ontvangen, wat nu?
Elacin maakt van elke afdruk een 3D-scan. Als we deze scan vergelijken met de fysieke gehoorbeschermers zien we meestal direct waar de schoen wringt. Het is dan ook belangrijk om beide gehoorbeschermers op te sturen. Als we inderdaad een verkeerd product hebben geleverd, ontvangt u een nieuw paar gehoorbeschermers. We streven ernaar deze binnen 10 werkdagen naar u toe te sturen.
 
Vul het retourformulier zo volledig mogelijk in en stuur deze inclusief een afbeelding van de bestaande gehoorbeschermers naar quality@elacin.com.
 
Hoe lang worden mijn oorafdrukken bewaard? 
Elke oorafdruk wordt bij binnenkomst in ons productiehuis 3D gescand.
Deze scans bewaren we 5 jaar
21. Dragen & onderhoud
Hoe weet ik welke gehoorbeschermer in welk oor gaat? 
De gehoorbeschermer met letter ‘L’ is bedoeld voor het linkeroor en de gehoorbeschermer met letter ‘R’ voor het rechteroor. Elke gehoorbeschermer is daarnaast voorzien van een blauw of rood kapje. Het blauwe kapje markeert de linker gehoorbeschermer en het rode kapje de rechter gehoorbeschermer.
Uitzondering zijn ProActiv® Music ER-gehoorbeschermers. Deze hebben alleen een L/R-markering.
 
Hoe zet ik mijn gehoorbescherming in en verwijder ik deze?
Bekijk voor het correct inzetten en het uitnemen van je oordopjes onze instructievideo’s.
Of lees alle informatie nog eens rustig na in de gebruiksaanwijzing.
 
Ik krijg mijn gehoorbeschermers moeilijk in? Passen ze niet? 
Nieuwe oordoppen laten zich in het begin minder soepel in de gehoorgang inbrengen. In dat geval kun je de eerste dagen een beetje oor crème aanbrengen op het deel van de gehoorbeschermer wat in je gehoorgang gaat. De oor crème ontvang je bij de gehoorbeschermers.
 
Hoe kan ik mijn gehoorbeschermers het best onderhouden? 
In verband met hygiëne adviseren wij gehoorbeschermers regelmatig met een vochtig doekje schoon te maken en daarna met een zacht doekje te drogen. Ook het gebruik van reinigingstabletten of reinigingsspray is een optie.
 
Ik heb pijnklachten. Wat nu? 
Elacin maakt van elke afdruk een 3D-scan. Als we deze scan vergelijken met de fysieke gehoorbeschermers zien we meestal direct waar de schoen wringt. Het is dan ook belangrijk om beide gehoorbeschermers op te sturen. In de meeste gevallen repareren we niet, maar streven we er naar om u binnen 10 werkdagen een nieuw paar gehoorbeschermers toe te sturen.
 
Vul het retourformulier volledig in, markeer het pijnpunt met zwarte stift op de gehoorbeschermer(s) en neem hiervan een foto. Email het retourformulier samen met de foto’s naar quality@elacin.com.
22. Kwaliteit
Zijn ProActiv®-gehoorbeschermers getest? 
Alle ProActiv®-gehoorbeschermers zijn getest en gecertificeerd, en voorzien van het Europese
CE-merkteken. Gehoorbescherming is een product dat wettelijk onder de richtlijn "persoonlijke beschermingsmiddelen" valt. Dit betekent dat dit product uitvoerig door een gecertificeerd instituut getest moet worden. Als het aan alle eisen voldoet, wordt het voorzien van het CE-merkteken en een uitgebreide handleiding, waarin alle specificaties vermeld staan. Een oordopje zonder CE-merkteken is niet gecertificeerd. Lees ook onze Conformiteitsverklaringen.
 
Wat is de levensduur van op-maat-gemaakte gehoorbescherming?
ProActiv®-gehoorbeschermers hebben een gemiddelde levensduur van 5 jaar. Dit is geen kwestie van de kwaliteit van het materiaal, maar van de veranderlijkheid van je gehoorgang. Tijdens je leven verandert die namelijk continu van vorm. Hierdoor kan je oordopje los gaan zitten, slecht afsluiten en dus onvoldoende dempen. Voor optimale bescherming adviseren wij daarom vernieuwing van de gehoorbescherming na 4 jaar.
 
Worden ProActiv®-gehoorbeschermers getest? 
Elk filter wordt akoestisch geverifieerd door onze gecertificeerde testapparatuur. Tevens wordt elke set gehoorbeschermers onderworpen aan kwaliteitsonderzoek en een fysieke check. Zo garanderen wij dat elk filter de dempingswaarden biedt die wij beloven.
23. Veelgestelde vragen
Van welk materiaal worden gehoorbeschermers gemaakt? 
ProActiv®-gehoorbeschermers worden gemaakt van hoogwaardig siliconenmateriaal.

Ik ben allergisch voor siliconenmateriaal. Bestaat er hiervoor een oplossing? 
Zachte gehoorbeschermers zijn te behandelen met een speciale anti allergielak. Als dit niet of onvoldoende werkt, dan zijn je oren helaas niet geschikt om gehoorbeschermers te dragen.
 
Wanneer zijn de oren ‘volgroeid’?
De vorm van onze gehoorgang verandert gedurende ons hele leven. Vandaar ook dat wij voor onze gehoorbeschermers een levensduur van 5 jaar afgeven. De grootste verandering vindt echter plaats in de kinderjaren. Ben je nog niet uitgegroeid, dan kan de levensduur van 5 jaar ook korter zijn.
 
Krijg ik bericht over het vervangen van de gehoorbeschermers? 
De geadviseerde vervangdatum staat op de customer card met klantgegevens die je samen met de gehoorbeschermers ontvangt.

Hoe weet ik of mijn gehoorbescherming nog optimaal werkt? 
Je gehoorgang blijft gedurende je leven doorgroeien en verandert dan ook van vorm. Hierdoor kan een gehoorbeschermer ‘los’ in het oor komen te zitten en krijgt geluid de kans om je gehoorgang binnen te dringen. Zorg ervoor dat je op tijd nieuwe gehoorbescherming laat aanmeten.
 
Ik wil graag twee paar gehoorbeschermers van een verschillend type. Hoef ik dan maar één paar afdrukken te laten maken?
Ja, wij maken van elke afdruk een 3D-scan. Deze kunnen we herhaaldelijk gebruiken voor elk gewenst type gehoorbescherming.
24. Service en garantie
Mijn gehoorbeschermers dempen te veel / te weinig? Kan ik de filters omwisselen? 
Wij wisselen je filters kosteloos om binnen 3 weken na aankoop. Dit geldt voor de volgende gehoorbeschermers: ProActiv® Music ER9/ER15/ER25 en ProActiv® Active RC-15/RC-17/RC-19. Deze categorieën bieden wij aan met verschillende filters. Wil je filters verwisselen, download het retourformulier en vul dit zo volledig mogelijk in. Stuur deze vervolgens samen met de gehoorbeschermers naar:
Elacin International B.V., T.a.v. afdeling Retouren, Antwoordnummer  10075, 5100 VB Dongen.
Een postzegel plakken is niet nodig.
 
Hoe kan ik mijn filters omwisselen? 
Download het retourformulier en vul dit zo volledig mogelijk in. Stuur deze vervolgens samen met de gehoorbeschermers naar:
Elacin International B.V., T.a.v. afdeling Retouren, Antwoordnummer  10075, 5100 VB Dongen.
Een postzegel plakken is niet nodig.
 
Wat is de garantie voor ProActiv® oordopjes?  
Bij Schoonenberg geven we tot 5 jaar na aankoop garantie op materiaal- en/of productiefouten.
Dit betreft:
  • Scheurtjes of schade
  • Comfortproblemen
  • Gescheurd koord
  • Defect filter
 
Kan ik mijn op-maat-gemaakte gehoorbeschermers verzekeren?  
Bij Schoonenberg kun je een verzekering afsluiten voor je gehoorbescherming op maat. Deze verzekering is optioneel af te nemen als je oordoppen op maat koopt bij Schoonenberg. De verzekering dekt 1 maal gedurende de looptijd (eerste 2 jaar na aanschaf) bij: beschadiging, verlies, diefstal. Kosten totaal: € 43,22 Looptijd verzekering: 2 jaar

Ik heb aanspraak gemaakt op mijn verzekering. Kan ik nogmaals een verzekering aanschaffen?
U kunt één keer aanspraak maken op een insurance. Als er een nieuw paar gehoorbeschermers is geleverd, kan voor dit paar niet opnieuw een verzekering worden gekocht.
25. Contact
Hoe kan ik Elacin bereiken? 
Hebt u vragen, opmerkingen of suggesties? De medewerkers van Elacin International helpen u graag snel verder.
Telefonisch: elke werkdag tussen 09.00 – 17.00 uur bereikbaar op 0162 37 25 25
Contactformulier: laat jouw bericht achter via het contactformulier.


Ambassadeursprogramma

26. Voor wie geldt het Ambassadeursprogramma?
Het Ambassadeursprogramma geldt voor alle klanten van Schoonenberg en World of Hearing en is bedoeld voor nieuwe klanten. Je kunt dus niet jezelf uitnodigen maar wel al je vrienden, kennis en familieleden die nog geen hoortoestel van Schoonenberg dragen.
27. Mag ik meerdere vrienden/familieleden uitnodigen?
Ja, je mag zoveel vrienden of familieleden uitnodigen als je wilt.
28. Hoe hoog is de beloning?
Wanneer je vriend/familielid op jouw aanraden een afspraak maakt bij één van onze winkels en vervolgens een hoortest doet krijg je 20 euro op je rekening gestort. Als hij/zij vervolgens ook een hoortoestel koopt ontvang je nog eens 50 euro op je rekening.
29. Wanneer ontvang ik mijn beloning?
Je ontvangt de beloning zo’n 3 weken na het doen van de hoortest, dan wel aankoop hoortoestel, door je vriend/familielid.
30. Ik heb mijn beloning niet ontvangen?
Het verwerken van de beloning kost wat tijd. Je kunt het beste rekening houden met zo’n 3 weken na het doen van de hoortest (van je vriend/familielid). Heb je dan nog steeds niets ontvangen? Stuur dan een mail naar mijn@schoonenberg.nl. Zorg dat je ook de naam en email van je vriend meestuurt.
31. Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen voor het Ambassadeursprogramma?

Je gegevens worden opgeslagen in Mijn Schoonenberg

Binnen Mijn Schoonenberg kun je ook je gegevens inzien en aanpassen wanneer je bent ingelogd.

Schoonenberg.nl gebruikt cookies, ook van derde partijen. Hiermee onderzoeken wij en derde partijen anoniem bezoekersgedrag om de website persoonlijker en klantvriendelijker te maken en onze marketing af te stemmen, ook buiten het Schoonenberg.nl domein. U geeft ons toestemming als u onze website verder bezoekt of op Ok drukt. Lees hier meer over onze cookies. Wil je meer lezen over cookies? Ga naar https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/privacy/cookies.