‘Niet tevreden, geld terug’ garantie
Ben je niet tevreden met je hoortoestellen of kun je er niet aan wennen, dan biedt Schoonenberg je de ‘Niet tevreden, geld terug’ garantie. Deze garantie laat je wettelijke rechten en verplichtingen in geval van non-conformiteit bij een consumentenkoop onverlet.
1. Waarom ‘Niet tevreden, geld terug’
Wij vinden het belangrijk dat je met plezier jouw hoortoestellen draagt. Om je hierbij te helpen, hebben wij in samenwerking met UMC in Amsterdam het HoorSupport® Programma ontwikkeld. Bij aankoop van jouw hoortoestellen krijg je een HoorSupport® boek en HoorSupport® Digitaal e-mail programma aangeboden. Het is belangrijk zowel het boek als het e-mailprogramma te doorlopen. Bovendien raden wij je aan jouw hoortoestellen vanaf het begin veel te dragen. Hoe meer je ze draagt, hoe sneller je eraan went en hoe beter je gaat verstaan. Jouw gehoor met hoortoestellen kan tot een jaar na aankoop nog steeds verbeteren. Ben je desondanks toch niet tevreden met jouw hoortoestellen of kun je er niet aan wennen, dan biedt Schoonenberg je de ‘Niet tevreden, geld terug’ garantie. Deze garantie laat jouw wettelijke rechten en verplichtingen in geval van non-conformiteit bij een consumentenkoop onverlet.
Op deze garantie zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
2. De voorwaarden
Laatste update 5 februari 2021
- Je neemt deel aan het HoorSupport® Programma. Dit houdt in dat je, zowel het HoorSupport® boek als het HoorSupport® Digitaal e-mailprogramma volgt. Het HoorSupport® Programma staat als artikel op de factuur en je hebt een geldig e-mailadres opgegeven voor het HoorSupport® Digitaal e-mailprogramma;
- Je mag tot zes maanden na aankoop van de hoortoestellen gebruik maken van de ‘Niet tevreden, geld terug’ garantie. Deze garantie is alleen van toepassing op aankopen gedaan na 1 mei 2018, en de factuurdatum geldt als de aankoopdatum;
- Je bent in het bezit van de originele factuur;
- Deze garantie geldt alleen in de winkel die staat vermeld op jouw factuur;
- Je dient de originele Schoonenberg hoortoestellen, compleet en onbeschadigd te retourneren aan de winkel waar je deze hebt gekocht. Of hoortoestellen kwalificeren als origineel, compleet en onbeschadigd, wordt, in geval van discussie, bepaald door Schoonenberg;
- Als je aanspraak maakt op deze garantie, beoordelen wij eerst de klacht en bieden een passende oplossing aan. Pas als je ook 1 maand na de geboden oplossing niet tevreden bent, gaan wij over tot retourbetaling;
- Bij retourbetaling wordt het aankoopbedrag binnen 2 weken na uiting van ontevredenheid over de geboden oplossing teruggestort op jouw bankrekening; Voor hoortoestellen die zijn gekocht met zorgvergoeding, ontvang je het bedrag dat je zelf hebt betaald retour. De zorgdeclaratie maken wij ongedaan en kan langer duren dan de 2 weken;
- Indien uit jouw factuur blijkt dat je een HoorZeker Pakket hebt afgenomen, kun je naast de bovengenoemde retourbetaling ook de prijs van het HoorZeker Pakket terugkrijgen. Hiervoor dien je de (ongebruikte) inhoud van het HoorZeker Pakket binnen 2 weken na uiting van ontevredenheid over de geboden oplossing te retourneren in de winkel waar je deze hebt gekocht. De inhoud van het HoorZeker Pakket bestaat uit de hoortoestelbatterijen, de batterijkit (de magneetpen, de batterijtester en de batterijhouder), de Drybox en de reinigingsset. Pas na ontvangst hiervan zal het bedrag retour worden betaald. Of de inhoud van het HoorZeker Pakket is ontvangen, wordt, in geval van discussie, bepaald door Schoonenberg.
- Indien je komt te overlijden binnen zes maanden na aankoop van de hoortoestellen, kan door jouw erfgenamen geen aanspraak gemaakt worden op de ‘Niet tevreden, geld terug’ garantie;
- Schoonenberg behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van de ‘Niet tevreden, geld terug” garantie tussentijds aan te passen.
3. Hoe maak ik aanspraak?
Indien je aanspraak wilt maken op deze garantie, meldt jezelf dan in de Schoonenberg-winkel waar je jouw hoortoestellen heeft aangeschaft.
Heb je een vraag over onderhoud aan jouw hoortoestel, of heb je hulp nodig?
Kijk dan op de onderhoud en instructies pagina voor handige filmpjes en handleidingen. Bijvoorbeeld over het schoonmaken en dragen van jouw hoortoestel. Ook vind je hier informatie over hoortoestel apps en het draadloos verbinden, én tips voor als jouw hoortoestel of lader niet goed werkt.
Vind je niet wat je zoekt?
Maak online een korte afspraak of bel 0900 600 7008.