#TrotsOpMijnWerk
Lynn deelt een moment waarop technologie het hart raakte.
We spreken met Lynn, trotse audicien, over een ervaring die haar bijgebleven is. Horen gaat over zoveel meer dan geluid alleen. Het gaat over verbinding, contact, meedoen. Soms is daar net iets extra’s voor nodig. In onderstaand verhaal komen technologie en emotie samen, en dat maakte echt het verschil voor de klant!
#TrotsOpMijnWerk
“Ik keek op en zag meneer met tranen in zijn ogen. Voor het eerst in lange tijd kon hij zijn partner weer helder verstaan. Het moment raakte ons allemaal.”
- Lynn

Een moeizame start
Een paar maanden geleden begeleidde ik een meneer bij het aanmeten van nieuwe hoortoestellen. Ondanks de moderne technologie had hij nog steeds grote moeite met verstaan, zelfs in de meest rustige situaties. Al snel besloten we om ook een Solo-apparaat (Roger) in te zetten.

Een emotioneel moment
Op de dag van installatie was ik rustig bezig met het koppelen van de toestellen. Ondertussen beantwoordde ik een vraag van zijn partner. De toestellen gingen terug in de oren van meneer, ik koppelde de Roger, legde hem op tafel en ging verder met mijn uitleg.
Toen hoorde ik ineens gesnik. Ik keek op en zag meneer met tranen in zijn ogen. Voor het eerst in lange tijd kon hij mij én zijn partner weer helder verstaan. Het moment raakte ons allemaal. Zelf hield ik het ook maar nét droog.
Weer durven leven
Een tijdje later, tijdens de afrondingsafspraak, vroeg ik hoe het inmiddels ging. Met een glimlach vertelde hij dat hij weer met zijn vrouw uit eten durft te gaan. En dat hij zich niet langer schaamt om naar verjaardagen te gaan. Dat zijn geen kleine dingen. Dat is meedoen. Dat is leven.
Persoonlijk is dit zo’n ervaring die me elke dag bijblijft. Het herinnert me eraan waarom ik audicien ben geworden: om écht verschil te maken in iemands leven.
