Om die reden wordt de Phonak Virto Black ook steeds populairder onder jongeren die gehoorverlies hebben. De Virto Black ziet er namelijk net zo uit als een modern oortje. Het is een op maat gemaakt hoortoestel, met bluetooth verbinding waarmee je muziek kunt streamen, handsfree bellen en via de myPhonak-app kun je je luisterervaring helemaal personaliseren. Doordat de Virto Black op maat gemaakt wordt, heb je nauwelijks in de gaten dat je een hoortoestel draagt en zelfs tijdens het sporten vallen ze niet uit.
Je ziet dat dat de hoortoestelbranche steeds vaker gaat samenwerken met andere consumentenmerken/elektronica. Zo heeft het Zwitserse bedrijf Sonova, waar Schoonenberg onderdeel van uit maakt, de consumentenafdeling van het toonaangevende Duitse audiobedrijf Sennheiser overgenomen. Arnd Kaldowski, CEO van Sonova: “Door onze audiologische expertise te combineren met de knowhow van Sennheiser in het leveren van geluid, hun geweldige reputatie en hun hoogwaardige producten, kunnen we ons aanbod uitbreiden.”
Dit opent de deuren naar nog meer mogelijkheden in de toekomst. Door de audiologische kennis van Sonova is het mogelijk om van hippe oortjes volwaardige hoortoestellen te maken. En wie weet komen er in de toekomst ook hoofdtelefoons die op je gehoorverlies zijn af te stellen…